سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 تا از بهترین شرکت های اتوبوسرانی کشور را بشناسیم

شرکت اتوبوسرانی گیتی پیما

اگر راه های زمینی را برای سفر خود انتخاب کرده اید، بد نیست با بهترین شرکت های اتوبوسرانی فعال در ایران آشنا شوید. شرکت هایی که از مدرن ترین اتوبوس های بین شهری نظیر مان و ولوو استفاده می‌کنند و به مسافران خود بهترین خدمات را ارائه می‌کنند. نام و شهرت برخی از این شرکت ها نظیر ایران پیما با ایرلاین هایی نظیر هما برابری می‌کند. از این رو شاید اگر به قدیمی ترها بگویید که یک بلیط اتوبوس ایران پیما را برای سفر خود خریداری کرده اید به راحتی بتوانند شهرت آن را با یک بلیط هواپیما ایران ایر مقایسه کنند. شرایطی که در بلیط های قطار معمولاً آن را با نام رجا تجربه می‌کنیم. اما چه چیزی باعث شده تا این شرکت ها تا این اندازه مشهور و معروف شوند؟ برای یافتن پاسخ با ما در ادامه مطلب ” 5 تا از بهترین شرکت های اتوبوسرانی کشور را بشناسیم ” همراه شوید.

شرکت اتوبوسرانی ایران پیما

همانطور که گفتیم ایران پیما از جمله قدیمی ترین شرکت های اتوبوسرانی در ایران است. این شرکت که فعالیت خود را در سال 1358 در ایران آغاز کرده است به جهت استفاده از اتوبوس های اروپایی در مدت زمانی کوتاه به شهرت رسید. ایران پیما بعدها فعالیت خودش را با بهترین ناوگان حمل و نقل جاده ای در ایران ادامه داد و در سراسر کشور، نمایندگی هایی را تاسیس نمود. این امر موجب شد تا این شرکت هر روز بیشتر از گذشته، در کشور شناخته شود و اتوبوس های وی آی پی را نیز کم کم به جمع اتوبوس های خود اضافه کند. بلیط اتوبوس این شرکت که رانندگان آن به خوش اخلاقی و مجرب بودن در حرفه خود مشهورند، امروزه در تمامی مسیرهای پر تردد کشور به فروش می‌رسد.

 شرکت اتوبوسرانی ایران پیما

شرکت اتوبوسرانی همسفر

همسفر نسبت به سایر شرکت های اتوبوسرانی فعال در ایران، جوان تر است. این شرکت که فعالیت خود را از سال 1378 در ایران شروع کرد در ابتدا تنها دارای 100 اتوبوس بود. اما بعد از چند سال فعالیت توانست به واسطه اعتبار و شهرتی که از مردم کسب کرده بود، به تعداد ناوگان خود بیافزاید و اتوبوس های پیشرفته این شرکت را به بیش از 600 دستگاه افزایش دهد.

جالب است بدانید همسفر یکی از شرکت های پیشگام در استفاده از اتوبوس های وی آی پی در ایراننیز بوده است، به همین جهت مردم آن را به صندلی های راحت و تخت خواب شوی آن می‌شناسند. البته این نوع اتوبوس ها امکانات دیگری نظیر سیستم های صوتی و تصویری و تهویه مطبوع را نیز در اختیار مسافران قرار می‌دهند. از این رو راحتی این اتوبوس ها را می‌توان به سادگی با راحتی قطارهای درجه یک در ایران مقایسه نمود. از این رو اگر هر زمان، قصد سفر بر روی ریل های آهنین را داشتید اما نتوانستید در زمان مناسب بلیط قطار مورد نظر خود را خریداری نمایید، می‌توانید از بلیط اتوبوس همسفر استفاده نمایید.

نکته قابل توجه دیگر در خصوص شرکت همسفر، تسهیلاتی است که این شرکت برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خود فراهم کرده است. این تسهیلات که به ویژه در سفرهای خانوادگی بسیار کارامد هستند به مسافران امکان می‌دهند تا با خرید 7 بلیط اتوبوس در یک مسیر خاص و یک تاریخ معین، بلیط هشتم را به صورت رایگان از دفتر این شرکت در پایانه مبدا دریافت نمایند.