سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش به نارضایتی مردم از کمبود اتوبوس

 بخشی از اتوبوس‌ها به دلیل فرسودگی در پارکینگ‌ها متوقف هستند/ دولت از سال 89 به وظایفش در تامین اتوبوس عمل نکرده است

واکنش به نارضایتی مردم از کمبود اتوبوس/ بخشی از اتوبوس‌ها به دلیل فرسودگی در پارکینگ‌ها متوقف هستند/ دولت از سال 89 به وظایفش در تامین اتوبوس عمل نکرده است

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: اختلاف قیمت تمام شده کرایه اتوبوس برای بخش خصوصی باید به گونه‌ای جبران شود و جبران آن وظیفه حاکمیت است که می‌بایست بخشی از آن به وسیله دولت و بخشی از آن توسط شهرداری تقبل شود.

"محمود ترفع" مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات ناوگان حمل و نقل و ورود اتوبوس‌های جدید به چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت گفت:‌ قرارداد خرید 175 دستگاه اتوبوس منعقد شده است که 110 دستگاه آن، طی روزهای آینده و در مراسمی رسمی به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهند شد. 

او ادامه داد: تعدادی از اتوبوس های بخش خصوصی نیز به دلیل انقضای زمان فعالیت مخازن گاز متوقف شده بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته، مجوز لازم از سازمان استاندارد برای تعویض مخازن اخذ و با شرکت‌های تولید کننده این اتوبوس‌ها برای تعویض مخازن قرارداد منعقد خواهیم کرد.

ترفع با بیان اینکه به منظور حمایت از بخش خصوصی هزینه‌های تعویض مخازن را شرکت واحد پرداخت خواهد کرد، گفت: در مرحله اول مخازن گاز 170 دستگاه تعویض خواهند شد و به تدریج مخازن مابقی اتوبوس‌ها تعویض و به چرخه خدمت رسانی باز می گردند.

ترفع درباره تامین اتوبوس از شرکت‌های خارجی گفت:‌ الزام قانونی داریم که اولویت تأمین اتوبوس را به شرکت‌های داخلی اختصاص دهیم. در حال رایزنی برای انعقاد قراردادهای جدید هستیم و امیدواریم از طریق تولیدکنندگان داخلی و تأمین منابع مالی بتوانیم تا پایان سال مجددا اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه کنیم.