سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نخستین خط اتوبوس برقی \فول الکتریک\ ایران در تهران راهاندازی میش

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نخستین خط اتوبوس برقی فول الکتریک ایران در تهران خبر داد.

محمود ترفع در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره اتوبوس‌های برقی که قرار بود به چرخه حمل و نقل عمومی بازگردند، اظهار کرد: برای تحقق این امر دو اقدام در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها راه‌اندازی و اورهال همان اتوبوس‌های قدیمی است که برق بالاسری داشتند.

وی ادامه داد: در این راستا مسیر انتهای خیایان 17 شهریور را راه‌اندازی کرده‌ایم و در حال امتداد آن به سمت میدان راه‌آهن هستیم اما با توجه به مشکلات مالی، کار با کندی انجام می‌شود. اقدام دیگری که در دستور کارمان قرار دارد راه‌اندازی خط اتوبوس‌های برقی فول الکتریک در مسیر میدان جمهوری به میدان بهارستان است که فراخوان آن به زودی منتشرمی‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: برای انجام این کار از مشارکت بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم و توانستیم موافقت سازمان بودجه و وزارت کشور را برای دریافت کمک از محل تبصره 19 بودجه کشور اخذ کنیم تا بدین ترتیب بتوانیم نخستین خط اتوبوس برقی "فول الکتریک" ایران را راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان و اخذ منابع مالی دولتی، با توجه اینکه مانعی برای ورود اتوبوس برقی به کشور وجود ندارد، شاید بتوانیم تا اوایل سال آینده آن را به چرخه حمل و نقل اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید